Це рік, в якому 3D-кінотеатр і 3D-телевізор зроблять прорив. На виставці CeBIT в Ганновері, дослідники представляють технології і стандарти, які є прискоренням прогресу.
2010 рік стане роком, в якому кіно і телебачення зробить стрибок у третій вимір. Блокбастери, такі як "Аватар" Джеймса Камерона, Льодовиковий період і Ера динозаврів компанії Pixar, отримали мільярди продажів по всій планеті. Тепер же настав час для 3D-фільмів і телебачення. Промисловість оголосила, що перший 3D телевізори будуть готові до виробництва до літа. Кілька ігор чемпіонату світу з футболу ФІФА вже були показані в 3-D. 3D-технології вже стають стандартним обладнанням для кінотеатрів, хоча кілька питань як і раніше вимагають деяких роз'яснень. Наприклад, як можна оптимізувати процес запису і пост-обробки, І скоротити витрати на них? Справді, фантастика Камерона вимагає інвестицій у розмірі 250 мільйонів доларів США в процесі формування, і чотирьох років роботи комп'ютерів. Як можна покращити інструмент для пост-обробки фільму? І головне питання: 3D-окуляри, або їх відсутність?
Для вирішення цих проблем, експерти з кіноіндустрії, наукові і дослідницькі групи об'єдналися в консорціум "ПРАЙМ: Виробництво і проектування медіатехнікі для занурення". Спільними зусиллями вони вивчають і розробляють бізнес-моделі та технології для кіно, телебачення та комп'ютерних ігор. Які беруть участь партнери включають KUK Filmproduktion GmbH, Loewe, Kinoton GmbH, DVS Digital Video Systems AG, Flying Eye, the Film & Television Academy in Potsdam HFF Konrad Wolff, the University of Duisburg-Essen, the Fraunhofer Institutes for Integrated Circuits IIS in Erlangen and for Telecommunications, Heinrich-Hertz-Institut HHI. Німецьке Федеральне Міністерство економіки і технологій займається фінансуванням даних проектів.
3D фільми створюють жорсткі проблеми, на відміну від їхніх двовимірних колег, тому що завжди необхідні два зображення, для того, щоб створити просторове зображення. З цієї причини для запису фільмів повинні бути використані принаймні дві камери і 3D-екран для отримання стереозображення. Одне зображення призначене для лівого ока, інше - для правого. Стереоскопія перетворилася на технології запису для домашнього кінотеатру високого дозволу. Цей процес вимагає граничної точності камери і пост-обробки, тому що для кожного ока повинні бути отримані окремі фільми. У редагуванні і в пост-обробці потоки повинні бути оброблені разом в абсолютній синхронності. "Навіть найменший зсув або нахил камери стає видимим на екрані, і навіть може викликати у вас нудоту", пояснює Стефан Гік, керівник групи з систем цифрових камер на IIS.
Для кінотеатру сцену знімають з двох камер MicroHDTV, синхронізувати з IIS. Для цього команда Стефана Гика просунула технологію вперед таким чином, що дозволяє надійно знімати зображення, які будуть записані у цифровому режимі для правого і лівого ока. Розроблена ними установка дозволяє моделювати віртуальне оточення настільки реалістично, наскільки це можливо. "Процес Genlock" призначений для гарантії того, що камери записують зображення синхронно. У зв'язку з цим одна камера діє, як "Майстер" - лідер усієї зв'язки. Використання точних настройок дозволяє другій камері проводити калібрування, точність кольорів та геометрії.